INSCHRIJVING NAJAAR 2022
Friday, 12 August 2022 15:54

Games-N-Stuff geeft het LARP stokje door aan... Sinder Events! Daarom gaat het opgeven voor LARP events Dwaler, Quon, Terra X en Wisselwoud nu anders dan voorheen. Lees onderstaand bericht van de nieuwe LARP stichting Sinder Events goed door!

Lieve deelnemers,

Bij deze kun je je inschrijven voor de Sinder Events evenementen in het najaar! Dit gaat nu even anders dan je gewend bent. In het kort; Omdat de stichting, Sinder Events, nog geen eigen website of ticketsysteem heeft, werken we met dit tijdelijke aanmeldformulier. In dit formulier kun je aangeven of je aan één of meerdere evenementen wilt deelnemen. Later zal de stichting contact met je opnemen om de betaling te ontvangen en de inschrijving definitief te maken. Wij willen daar de eerste week van september mee beginnen, wanneer de stichting officieel is opgericht.

Waarom doen we dit dan zo? Wij willen jullie, onze deelnemers, graag de mogelijkheid bieden om alvast een inschrijving te doen en niet te hoeven wachten tot er een website en ticketsysteem is, want dit kan best even duren. Maar dit is voor ons als stichting ook erg fijn; zo kunnen de evenementen teams alvast een inschatting maken van de aantallen deelnemers. En ook natuurlijk, op deze manier kunnen wij erg snel beginnen met het officieel verkopen van tickets. Een stichting oprichten en vier evenementen overnemen kost een boel geld! Uitgebreidere uitleg kun je in het formulier zelf vinden.

Inschrijfformulier LARP events Najaar 2022 
https://forms.gle/4VxUjZhgF6e2ydTR6

Met vriendelijke groet,
De vrijwilligers van Sinder Events

 
Games-N-Stuff geeft het LARP stokje door...
Tuesday, 17 May 2022 13:57
- Belangrijke mededeling -
 
Games-N-Stuff bestaat dit jaar 20 jaar en al 18 jaar daarvan organiseren wij, Jonathan en Lisette, LARP evenementen. Ooit begonnen in 2004 met kidsLARP en Quon, toen nog in samenwerking met Veronique van de Geer als LARP Zwolle. Een paar jaar later volledig onder de vlag van Games-N-Stuff met ook De Dwaler en Het Eiland als verschillende LARP werelden om in te spelen. (Zie foto's hieronder uit de hele oude doos!)
In het begin deden Jonathan en ik veel verschillende functies zelf, verhaal leiding, spelleiding, taveerne, fotograferen, aankleding en schmink. Het was nogal wat, maar we deden het met veel plezier in deze voor ons inspirerende, nieuwe wereld waarin we ieder ons ei kwijt konden, persoonlijk en ook bedrijfsmatig.

De deelnemersaantallen groeiden en in ons persoonlijke leven kregen we gezinsuitbreiding. De noodzaak voor meer hulp werd groter en samen met Famke Koolhof zijn in 2009 de verschillende vrijwilligers teams tot stand gekomen, om samen verder te bouwen aan deze fantastische werelden. Functies werden uitbesteed aan een steeds groter wordende groep vrijwilligers. Voor Games-N-Stuff stond het aansturen van deze vrijwilligers teams nu centraal, evenals alle support en logistiek eromheen. Op deze manier konden de verschillende evenementen ieder op zichzelf steeds meer hun eigen unieke weg vinden, aangestuurd door gepassioneerde vrijwilligers die zich op de inhoud konden storten.

Sommige werelden zijn gestopt of hebben een doorstart gemaakt onder een andere vlag (Eiland, KidsLARP ‘Verbond der domeinen’ en De Kentering). Andere zijn steady doorgegaan onder onze vleugels (Quon, De Dwaler) en nieuwe zijn er later bijgekomen (Terra X en KidsLARP ‘Wisselwoud’).

De vrijwilligers teams hebben in de loop van de jaren hun wisselingen gekend en zijn steeds meer zelfsturend geworden. Vanuit Games-N-Stuff en ook persoonlijk vanuit Jonathan en mij was er na een interne crisis behoefte aan deze nieuwe structuur. Met hulp van Thom Stam als nieuwe LARP coördinator, de externe expertise van Adriaan Bertens (†) en vele fantastische (ex)vrijwilligers zijn we deze nieuwe zelfsturende weg ingegaan, welke voor meer eigenaarschap, balans en verbinding heeft gezorgd onder alle betrokken partijen.

Veel vrijwilligers lopen al vele jaren mee en hebben deze veranderingen van dichtbij meegemaakt, de moeilijkheden en ook de successen. Een diepe buiging voor jullie onophoudelijke inzet, flexibiliteit, loyaliteit en de vele unieke invalshoeken die dit gebracht heeft en nog steeds brengt! Het resultaat van onze samenwerking hebben we voor corona in zijn volledigheid mogen ervaren met evenementen die staan als een huis, waarin vele deelnemers steeds opnieuw op reis kunnen gaan.

De corona periode bracht tijd voor bezinning en ook wel de nodige adempauze na vele jaren van onophoudelijk evenementen organiseren en coördineren. Jonathan en ik hebben gebruik gemaakt van deze periode om in te voelen waar wij nu staan, als mens en als bedrijf. Er was ruimte om te ervaren dat het tijd is om het LARP stokje over te gaan dragen…

Jonathan en ik willen met dit bericht aan jullie, de deelnemers, laten weten dat wij het organiseren en coördineren van de LARP evenementen (Dwaler, Quon, Terra X, Wisselwoud) over gaan dragen. De verschillende vrijwilligers teams zijn al een tijdje op de hoogte en wellicht heb je het al in de wandelgangen gehoord. Bij deze is het dan nu officieel.

Ook willen we vertellen over onze intenties met betrekking tot de overname. We willen het liefst het stokje overdragen aan de betrokken vrijwilligers met wie wij al vele jaren fijn samenwerken en die zich al die tijd, ook in de corona periode, hebben ingezet om de evenementen continuïteit te bieden. Dit zijn in eerste instantie de huidige verhaal leiders en in verbinding met hun, de spelleiders, aankleed-, bar- en op- en afbouw teams. We zijn momenteel samen aan het onderzoeken met welke structuur een overname het beste tot stand kan komen, zodat de continuïteit en unieke belevingswereld van ieder evenement bewaard kan blijven.

De komende periode zal gebruikt worden om hier meer duiding aan te geven. De Dwaler (29 april t/m 1 mei) is nog volledig onder onze vlag. Hierna start het verdere onderzoek naar de overname. Het is een proces welke eerst vanuit de verschillende teams vorm moet krijgen. We hebben al een paar meetings gehad en momenteel gaat de voorkeur uit naar een stichting constructie. We willen hier graag de tijd voor nemen om dit in vertrouwen en met expertise van buitenaf te onderzoeken. We nemen 2022 als jaar om naar de overname toe te werken. Wanneer er meer te vertellen is over de toekomstige vorm zal dit uiteraard met jullie gedeeld worden.

Ook al voelt het enerzijds als afscheid, is dit geen volledig afscheid. Dat Jonathan en ik ons terug trekken vanuit onze organiserende, coördinerende en logistieke rol betekent niet dat onze aanwezigheid persoonlijk of als Games-N-Stuff volledig verdwijnt. We geven dan wel het organisatie stokje over, maar in een nieuwe structuur is er wel ruimte voor een samenwerking waarbij de GNS ruimte in Zwolle gebruikt kan worden of dat wij als LARP winkeltje ons entree maken op één van de evenementen.

Wat het zeker weten wel is, is wederom een grote stap in de evolutie van de evenementen. De evenementen hebben vele wisselingen van krachten gekend en dit altijd doorstaan. Na 18 jaar zijn vele vrijwilligers binnen onze evenementen opgegroeid en hierop terugkijkend is het fantastisch om te zien hoe de LARP expertise is ontwikkeld en hoe deelnemers, ooit begonnen op de kidslarp (!), nu soms best ingewikkelde (en zware) vrijwilligersfuncties dragen. In onze ogen is met de huidige VL, hun teams en met hulp vanuit de community alles in huis om de evenementen naar de nieuwe tijd te loodsen. Het verdient niets minder dan onze volledige support en ik hoop dat jullie dit als deelnemer ook kunnen geven.

Veel liefs, Lisette & Jonathan

P.s. Nog even praktisch, mocht je nog een oude inschrijving hebben van voor corona. Deze kun je in het najaar van 2022 nog steeds inwisselen. Geld terug kan ook nog steeds, mail dan naar This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it