INSCHRIJVING NAJAAR 2022
Friday, 12 August 2022 15:54

Terug naar Terra X startpagina

Games-N-Stuff geeft het LARP stokje door aan... Sinder Events! Daarom gaat het opgeven voor LARP events Dwaler, Quon, Terra X en Wisselwoud nu anders dan voorheen. Lees onderstaand bericht van de nieuwe LARP stichting Sinder Events goed door!

Lieve deelnemers,

Bij deze kun je je inschrijven voor de Sinder Events evenementen in het najaar! Dit gaat nu even anders dan je gewend bent. In het kort; Omdat de stichting, Sinder Events, nog geen eigen website of ticketsysteem heeft, werken we met dit tijdelijke aanmeldformulier. In dit formulier kun je aangeven of je aan één of meerdere evenementen wilt deelnemen. Later zal de stichting contact met je opnemen om de betaling te ontvangen en de inschrijving definitief te maken. Wij willen daar de eerste week van september mee beginnen, wanneer de stichting officieel is opgericht.

Waarom doen we dit dan zo? Wij willen jullie, onze deelnemers, graag de mogelijkheid bieden om alvast een inschrijving te doen en niet te hoeven wachten tot er een website en ticketsysteem is, want dit kan best even duren. Maar dit is voor ons als stichting ook erg fijn; zo kunnen de evenementen teams alvast een inschatting maken van de aantallen deelnemers. En ook natuurlijk, op deze manier kunnen wij erg snel beginnen met het officieel verkopen van tickets. Een stichting oprichten en vier evenementen overnemen kost een boel geld! Uitgebreidere uitleg kun je in het formulier zelf vinden.

Inschrijfformulier LARP events Najaar 2022 
https://forms.gle/4VxUjZhgF6e2ydTR6

Met vriendelijke groet,
De vrijwilligers van Sinder Events

 
Games-N-Stuff geeft het LARP stokje door...
Tuesday, 17 May 2022 13:56
- Belangrijke mededeling -
 
Games-N-Stuff bestaat dit jaar 20 jaar en al 18 jaar daarvan organiseren wij, Jonathan en Lisette, LARP evenementen. Ooit begonnen in 2004 met kidsLARP en Quon, toen nog in samenwerking met Veronique van de Geer als LARP Zwolle. Een paar jaar later volledig onder de vlag van Games-N-Stuff met ook De Dwaler en Het Eiland als verschillende LARP werelden om in te spelen. (Zie foto's hieronder uit de hele oude doos!)
In het begin deden Jonathan en ik veel verschillende functies zelf, verhaal leiding, spelleiding, taveerne, fotograferen, aankleding en schmink. Het was nogal wat, maar we deden het met veel plezier in deze voor ons inspirerende, nieuwe wereld waarin we ieder ons ei kwijt konden, persoonlijk en ook bedrijfsmatig.

De deelnemersaantallen groeiden en in ons persoonlijke leven kregen we gezinsuitbreiding. De noodzaak voor meer hulp werd groter en samen met Famke Koolhof zijn in 2009 de verschillende vrijwilligers teams tot stand gekomen, om samen verder te bouwen aan deze fantastische werelden. Functies werden uitbesteed aan een steeds groter wordende groep vrijwilligers. Voor Games-N-Stuff stond het aansturen van deze vrijwilligers teams nu centraal, evenals alle support en logistiek eromheen. Op deze manier konden de verschillende evenementen ieder op zichzelf steeds meer hun eigen unieke weg vinden, aangestuurd door gepassioneerde vrijwilligers die zich op de inhoud konden storten.

Sommige werelden zijn gestopt of hebben een doorstart gemaakt onder een andere vlag (Eiland, KidsLARP ‘Verbond der domeinen’ en De Kentering). Andere zijn steady doorgegaan onder onze vleugels (Quon, De Dwaler) en nieuwe zijn er later bijgekomen (Terra X en KidsLARP ‘Wisselwoud’).

De vrijwilligers teams hebben in de loop van de jaren hun wisselingen gekend en zijn steeds meer zelfsturend geworden. Vanuit Games-N-Stuff en ook persoonlijk vanuit Jonathan en mij was er na een interne crisis behoefte aan deze nieuwe structuur. Met hulp van Thom Stam als nieuwe LARP coördinator, de externe expertise van Adriaan Bertens (†) en vele fantastische (ex)vrijwilligers zijn we deze nieuwe zelfsturende weg ingegaan, welke voor meer eigenaarschap, balans en verbinding heeft gezorgd onder alle betrokken partijen.

Veel vrijwilligers lopen al vele jaren mee en hebben deze veranderingen van dichtbij meegemaakt, de moeilijkheden en ook de successen. Een diepe buiging voor jullie onophoudelijke inzet, flexibiliteit, loyaliteit en de vele unieke invalshoeken die dit gebracht heeft en nog steeds brengt! Het resultaat van onze samenwerking hebben we voor corona in zijn volledigheid mogen ervaren met evenementen die staan als een huis, waarin vele deelnemers steeds opnieuw op reis kunnen gaan.

De corona periode bracht tijd voor bezinning en ook wel de nodige adempauze na vele jaren van onophoudelijk evenementen organiseren en coördineren. Jonathan en ik hebben gebruik gemaakt van deze periode om in te voelen waar wij nu staan, als mens en als bedrijf. Er was ruimte om te ervaren dat het tijd is om het LARP stokje over te gaan dragen…

Jonathan en ik willen met dit bericht aan jullie, de deelnemers, laten weten dat wij het organiseren en coördineren van de LARP evenementen (Dwaler, Quon, Terra X, Wisselwoud) over gaan dragen. De verschillende vrijwilligers teams zijn al een tijdje op de hoogte en wellicht heb je het al in de wandelgangen gehoord. Bij deze is het dan nu officieel.

Ook willen we vertellen over onze intenties met betrekking tot de overname. We willen het liefst het stokje overdragen aan de betrokken vrijwilligers met wie wij al vele jaren fijn samenwerken en die zich al die tijd, ook in de corona periode, hebben ingezet om de evenementen continuïteit te bieden. Dit zijn in eerste instantie de huidige verhaal leiders en in verbinding met hun, de spelleiders, aankleed-, bar- en op- en afbouw teams. We zijn momenteel samen aan het onderzoeken met welke structuur een overname het beste tot stand kan komen, zodat de continuïteit en unieke belevingswereld van ieder evenement bewaard kan blijven.

De komende periode zal gebruikt worden om hier meer duiding aan te geven. De Dwaler (29 april t/m 1 mei) is nog volledig onder onze vlag. Hierna start het verdere onderzoek naar de overname. Het is een proces welke eerst vanuit de verschillende teams vorm moet krijgen. We hebben al een paar meetings gehad en momenteel gaat de voorkeur uit naar een stichting constructie. We willen hier graag de tijd voor nemen om dit in vertrouwen en met expertise van buitenaf te onderzoeken. We nemen 2022 als jaar om naar de overname toe te werken. Wanneer er meer te vertellen is over de toekomstige vorm zal dit uiteraard met jullie gedeeld worden.

Ook al voelt het enerzijds als afscheid, is dit geen volledig afscheid. Dat Jonathan en ik ons terug trekken vanuit onze organiserende, coördinerende en logistieke rol betekent niet dat onze aanwezigheid persoonlijk of als Games-N-Stuff volledig verdwijnt. We geven dan wel het organisatie stokje over, maar in een nieuwe structuur is er wel ruimte voor een samenwerking waarbij de GNS ruimte in Zwolle gebruikt kan worden of dat wij als LARP winkeltje ons entree maken op één van de evenementen.

Wat het zeker weten wel is, is wederom een grote stap in de evolutie van de evenementen. De evenementen hebben vele wisselingen van krachten gekend en dit altijd doorstaan. Na 18 jaar zijn vele vrijwilligers binnen onze evenementen opgegroeid en hierop terugkijkend is het fantastisch om te zien hoe de LARP expertise is ontwikkeld en hoe deelnemers, ooit begonnen op de kidslarp (!), nu soms best ingewikkelde (en zware) vrijwilligersfuncties dragen. In onze ogen is met de huidige VL, hun teams en met hulp vanuit de community alles in huis om de evenementen naar de nieuwe tijd te loodsen. Het verdient niets minder dan onze volledige support en ik hoop dat jullie dit als deelnemer ook kunnen geven.

Veel liefs, Lisette & Jonathan

P.s. Nog even praktisch, mocht je nog een oude inschrijving hebben van voor corona. Deze kun je in het najaar van 2022 nog steeds inwisselen. Geld terug kan ook nog steeds, mail dan naar This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it
 
Terra X juni afgelast - nieuwe datum in november!
Monday, 15 June 2020 14:12
Vanwege de corona crisis is het terra X evenement eind juni afgezegd. Gelukkig is er een vervangende datum gevonden in het weekend van 13 t/m 15 november 2020. We hopen jullie dan opnieuw, of voor het eerst, te kunnen ontvangen op de Ada's Hoeve in Ommen om ons weer geheel onder te dompelen in de vervallen wereld van Terra X
 
Onderstaand formulier is voor iedereen die eerder dit jaar een ticket voor Terra X heeft gekocht en deze wil omzetten naar de nieuwe datum, of gebruik wilt maken van één van de andere opties. De andere opties staan aangegeven op het formulier.

Puntjes van aandacht:
- Heb je meerdere tickets besteld (ook voor andere personen)? Vul dan voor iedere bestelde ticket dit formulier één keer in.

- Dit formulier is ook voor vrijwilligers die met vrijwilligerspunten of tegoed een ticket hebben besteld.

- Geld terug is ook een optie. Echter met 3 afgelaste LARP evenementen zijn dit voor ons krappe tijden. We snappen wanneer dit voor jou ook het geval is, daarom is geld terug wel een optie die je kan kiezen. We kunnen het geld niet direct terug betalen. Mocht je deze optie aanvinken nemen we contact met je op over het moment van terugbetalen.

- Alle gekochte tickets staan bij ons geadministreerd dus fraude is niet mogelijk.

Het formulier: https://forms.gle/iJXZn6jhMRAMPU3z7

Vragen kunnen naar This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it .
 
Kampement aanvragen 2020
Wednesday, 27 February 2019 16:31

Kampementaanvragen voor 2020 kunnen gedaan worden via dit formulier!
 
Aankondiging nieuw dorp
Wednesday, 16 May 2018 11:29

Zoals eerder ook al aangegeven, zijn er een aantal veranderingen die komende Terra X doorgevoerd zullen worden. Bij deze kondigen we de eerste aan: vanaf dit jaar zullen we niet meer werken met losse kampementen van de Gildes, maar komen alle Gildes samen in het dorp te staan. Deze verandering komt natuurlijk niet uit het niets, en heeft een aantal redenen.

De voornaamste reden is dat we de losse kampementen als een barrière voor onderling spel zien. Door de afstand is het erg moeilijk om iets te realiseren dat zo veel mogelijk deelnemers meekrijgen, omdat zij zo verspreid over het terrein zitten. Een gecentraliseerd dorp met alle Gildes samen laat ons dit wel doen en heeft veel bijkomende voordelen. Het moedigt spel tussen de Gildes aan, vergroot de onderlinge samenwerking (of tegenwerking...) en zal hopelijk op den duur een levendig dorp als gevolg hebben!

Tevens vonden wij het voor de sfeer die wij willen creëren niet langer logisch voor de Gildes om zo los en verspreid te staan. Het Koninkrijk d'Enumatil is relatief veilig, maar het blijft de Vervallen Wereld met vele dreigingen. Deze waren afgelopen Terra al voelbaar, en zullen de komende evenementen dus ook nog meer naar voren komen. De samentrekking van de Gildes is dus IS tevens uit noodzaak voor de eigen veiligheid. De precieze indeling van het dorp en welk Gilde waar komt te staan, volgt in de aanloop naar het evenement.


Wij hopen dat er met deze wijziging een levend en sfeervol dorp ontstaat en dat de interactie tussen de Gildes groeit! Zoals altijd: als er vragen of opmerkingen zijn, horen wij die graag! Dat mag hieronder of via de mail op This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it .


 
Bericht van de nieuwe VL - nieuwe koers 2018
Wednesday, 16 May 2018 11:18

Met een nieuw Verhaalleiders team gaat Terra X dit jaar een 'nieuwe koers' in. Er zijn al wat stappen gezet om Terra X tot bloei te laten komen, waaronder een update van de informatie over de spelwereld en de keuze om meer nadruk op het 'vervallen' deel van de Vervallen Wereld te leggen. Nu, met een compleet nieuw VL team aan het roer, zetten we deze koers maar al te graag voort.

Wij willen graag duidelijk zijn en er open over communiceren met jullie, onze deelnemers. Immers maken wij het evenement uiteindelijk samen!

Wij hebben van onze voorgangers een prachtige spelwereld met hele interessante lijnen en motieven geërfd. De basis van Terra X, waar al zo veel mensen aan hebben gewerkt, daar geloven wij in en die blijft staan als een huis. Maar de nieuwe koers die vorig jaar is ingezet is ook extreem waardevol. Wij gaan hard ons best doen om deze koers te ontwikkelen in de kaders die vorig jaar ook al deels zijn gesteld. Bepaalde aspecten van Terra X willen wij flink ontwikkelen, verscherpen en verdiepen. Met het feit dat het team een complete verandering heeft doorgemaakt zijn er ook nieuwe inzichten en nieuwe ideeën gekomen van waaruit wij verder willen bouwen op de basis en de nieuwe koers.

Vandaar ook deze aankondiging. Welke dingen wij specifiek gaan doen en wat er allemaal gaat veranderen blijft nog eventjes een verrassing. Wat wij wel graag willen delen is een duidelijke beschrijving van onze visie op het evenement. Hierbij geven we jullie handvatten en zekerheid, waar wij vinden dat je als deelnemer recht op hebt. Wij hebben puntsgewijs de leidraad uitgewerkt van hoe Terra X zich gaat ontwikkelen. Drie punten over het evenement in zijn geheel en drie punten over de spelwereld waar het zich allemaal in afspeelt.

Aan de hand van deze 6 kernwaarden gaan wij het evenement vormen, het plot schrijven en het verhaal vertellen. Bovenal gaan we samen met jullie, onze community, een overweldigende ervaring creëren. In het bijgevoegde bestand hebben wij de punten uitgebreid beschreven en wij nodigen jullie van harte uit deze door te lezen. Als er vragen, opmerkingen, liefdesverklaringen of bedreigingen zijn over deze stap die het Terra X team gaat zetten, vragen wij jullie om deze persoonlijk met ons te delen! Communicatie vinden wij ontzettend belangrijk, zeker over iets dat voor ons zo essentieel is voor het evenement: de visie. Reacties mogen hieronder geplaatst worden, en voor uitgebreide vragen en/of feedback mag worden gemaild naar This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it .

Het document met daarin deze punten staat hier en zal ook op de website verschijnen:
https://drive.google.com/file/d/1M_Kwn-s7Ld--KKjlXDKavJeIqirQxzzO/view


Bedankt voor het lezen van onze visie en tot snel!

Namens het Terra X team,
Daan en Sjoerd