Games-N-Stuff geeft het LARP stokje door...
De Dwaler laatste nieuws
Tuesday, 17 May 2022 13:55
Terug naar Dwaler startpagina

- Belangrijke mededeling -
 
Games-N-Stuff bestaat dit jaar 20 jaar en al 18 jaar daarvan organiseren wij, Jonathan en Lisette, LARP evenementen. Ooit begonnen in 2004 met kidsLARP en Quon, toen nog in samenwerking met Veronique van de Geer als LARP Zwolle. Een paar jaar later volledig onder de vlag van Games-N-Stuff met ook De Dwaler en Het Eiland als verschillende LARP werelden om in te spelen. (Zie foto's hieronder uit de hele oude doos!)
In het begin deden Jonathan en ik veel verschillende functies zelf, verhaal leiding, spelleiding, taveerne, fotograferen, aankleding en schmink. Het was nogal wat, maar we deden het met veel plezier in deze voor ons inspirerende, nieuwe wereld waarin we ieder ons ei kwijt konden, persoonlijk en ook bedrijfsmatig.

De deelnemersaantallen groeiden en in ons persoonlijke leven kregen we gezinsuitbreiding. De noodzaak voor meer hulp werd groter en samen met Famke Koolhof zijn in 2009 de verschillende vrijwilligers teams tot stand gekomen, om samen verder te bouwen aan deze fantastische werelden. Functies werden uitbesteed aan een steeds groter wordende groep vrijwilligers. Voor Games-N-Stuff stond het aansturen van deze vrijwilligers teams nu centraal, evenals alle support en logistiek eromheen. Op deze manier konden de verschillende evenementen ieder op zichzelf steeds meer hun eigen unieke weg vinden, aangestuurd door gepassioneerde vrijwilligers die zich op de inhoud konden storten.

Sommige werelden zijn gestopt of hebben een doorstart gemaakt onder een andere vlag (Eiland, KidsLARP ‘Verbond der domeinen’ en De Kentering). Andere zijn steady doorgegaan onder onze vleugels (Quon, De Dwaler) en nieuwe zijn er later bijgekomen (Terra X en KidsLARP ‘Wisselwoud’).

De vrijwilligers teams hebben in de loop van de jaren hun wisselingen gekend en zijn steeds meer zelfsturend geworden. Vanuit Games-N-Stuff en ook persoonlijk vanuit Jonathan en mij was er na een interne crisis behoefte aan deze nieuwe structuur. Met hulp van Thom Stam als nieuwe LARP coördinator, de externe expertise van Adriaan Bertens (†) en vele fantastische (ex)vrijwilligers zijn we deze nieuwe zelfsturende weg ingegaan, welke voor meer eigenaarschap, balans en verbinding heeft gezorgd onder alle betrokken partijen.

Veel vrijwilligers lopen al vele jaren mee en hebben deze veranderingen van dichtbij meegemaakt, de moeilijkheden en ook de successen. Een diepe buiging voor jullie onophoudelijke inzet, flexibiliteit, loyaliteit en de vele unieke invalshoeken die dit gebracht heeft en nog steeds brengt! Het resultaat van onze samenwerking hebben we voor corona in zijn volledigheid mogen ervaren met evenementen die staan als een huis, waarin vele deelnemers steeds opnieuw op reis kunnen gaan.

De corona periode bracht tijd voor bezinning en ook wel de nodige adempauze na vele jaren van onophoudelijk evenementen organiseren en coördineren. Jonathan en ik hebben gebruik gemaakt van deze periode om in te voelen waar wij nu staan, als mens en als bedrijf. Er was ruimte om te ervaren dat het tijd is om het LARP stokje over te gaan dragen…

Jonathan en ik willen met dit bericht aan jullie, de deelnemers, laten weten dat wij het organiseren en coördineren van de LARP evenementen (Dwaler, Quon, Terra X, Wisselwoud) over gaan dragen. De verschillende vrijwilligers teams zijn al een tijdje op de hoogte en wellicht heb je het al in de wandelgangen gehoord. Bij deze is het dan nu officieel.

Ook willen we vertellen over onze intenties met betrekking tot de overname. We willen het liefst het stokje overdragen aan de betrokken vrijwilligers met wie wij al vele jaren fijn samenwerken en die zich al die tijd, ook in de corona periode, hebben ingezet om de evenementen continuïteit te bieden. Dit zijn in eerste instantie de huidige verhaal leiders en in verbinding met hun, de spelleiders, aankleed-, bar- en op- en afbouw teams. We zijn momenteel samen aan het onderzoeken met welke structuur een overname het beste tot stand kan komen, zodat de continuïteit en unieke belevingswereld van ieder evenement bewaard kan blijven.

De komende periode zal gebruikt worden om hier meer duiding aan te geven. De Dwaler (29 april t/m 1 mei) is nog volledig onder onze vlag. Hierna start het verdere onderzoek naar de overname. Het is een proces welke eerst vanuit de verschillende teams vorm moet krijgen. We hebben al een paar meetings gehad en momenteel gaat de voorkeur uit naar een stichting constructie. We willen hier graag de tijd voor nemen om dit in vertrouwen en met expertise van buitenaf te onderzoeken. We nemen 2022 als jaar om naar de overname toe te werken. Wanneer er meer te vertellen is over de toekomstige vorm zal dit uiteraard met jullie gedeeld worden.

Ook al voelt het enerzijds als afscheid, is dit geen volledig afscheid. Dat Jonathan en ik ons terug trekken vanuit onze organiserende, coördinerende en logistieke rol betekent niet dat onze aanwezigheid persoonlijk of als Games-N-Stuff volledig verdwijnt. We geven dan wel het organisatie stokje over, maar in een nieuwe structuur is er wel ruimte voor een samenwerking waarbij de GNS ruimte in Zwolle gebruikt kan worden of dat wij als LARP winkeltje ons entree maken op één van de evenementen.

Wat het zeker weten wel is, is wederom een grote stap in de evolutie van de evenementen. De evenementen hebben vele wisselingen van krachten gekend en dit altijd doorstaan. Na 18 jaar zijn vele vrijwilligers binnen onze evenementen opgegroeid en hierop terugkijkend is het fantastisch om te zien hoe de LARP expertise is ontwikkeld en hoe deelnemers, ooit begonnen op de kidslarp (!), nu soms best ingewikkelde (en zware) vrijwilligersfuncties dragen. In onze ogen is met de huidige VL, hun teams en met hulp vanuit de community alles in huis om de evenementen naar de nieuwe tijd te loodsen. Het verdient niets minder dan onze volledige support en ik hoop dat jullie dit als deelnemer ook kunnen geven.

Veel liefs, Lisette & Jonathan

P.s. Nog even praktisch, mocht je nog een oude inschrijving hebben van voor corona. Deze kun je in het najaar van 2022 nog steeds inwisselen. Geld terug kan ook nog steeds, mail dan naar This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it
 
Laatste informatie m.b.t De Dwaler - editie April
De Dwaler laatste nieuws
Thursday, 28 April 2022 15:48

Beste Dwaler deelnemers,


Bij deze de laatste informatie m.b.t het Dwaler evenement van aanstaand weekend. Allereerst de laatste wijzigingen en praktische informatie welke belangrijk zijn om te weten. Onderaan deze mail de laatste memo van de verhaalleiding m.b.t het spel. Lees deze mail dus helemaal door zodat je niks belangrijks mist.

Stookverbod op Dwaler
Er is helaas een stookverbod afgekondigd voor dit weekend, wat betekent dit?

- Er mag geen open vuur gestookt worden, niet in de kampementen in eigen vuurschalen en niet op de kampvuur plekken;
- koken met open vuur op vaste brandstoffen, zoals hout of houtskool/briketten is niet toegestaan. Dit vanwege het doorbranden van deze brandstoffen;
- vuurkorven, fakkels en vuurwerk zijn niet toegestaan

Wat mag wel?
Eigenlijk al het vuur wat je uit kan zetten mag wel, bijvoorbeeld:

- Gas kookstellen;
- Gas BBQ (electrisch niet ivm beperkte electra)
- Een kaars, lantaarn of een waxine lichtje mag onder de volgende voorwaarden:

- alleen met toezicht in het dorp of in een kampement op tafel;
- afgesloten in lantaarn of jampotje (als het maar beschermd is)

Wat niet mag:
- Een kaars/ lantaarn onbeheerd in het bos om bijvoorbeeld het pad te verlichten;
- Open kaarslicht zonder bescherming

Eten & drinken
Je mag dus nog steeds je eigen maaltijden bereiden met de toegestane opties. Eten bestellen en afhalen in Ommen mag natuurlijk ook. Bijgevoegd aan deze mail ook ons bar menu. Wij bieden in onze In Spel taveerne bijvoorbeeld op zaterdagavond een simpele avondmaaltijd aan waar je gebruik van kan maken.

Incheck & terreinindeling
De incheck begint om 14:00 uur op de stenen parkeerplaats. Kom je later, dan is deze vanaf 18:00 uur verplaatst naar de incheck hut dichtbij het dorp waar je hem de rest van het weekend kunt vinden (zie bijgevoegd kaartje). Ook staat op deze kaart de kampindeling.

Algemene info
Algemene praktische informatie zoals locatie, regelsysteem, kamperen, eten & drinken,  huishoudelijke mededelingen, vind je standaard op onze website www.gnsevents.nl

Mocht er iets heel belangrijks zijn tijdens het evenement dan is de event coördinatie te bereiken via het volgende telefoonnummer: 06-46189807

 

Dan rest nog de laatste memo van de verhaalleiders:

Hey drommelse Dwaleraars!

Morgen is het zover! De Tussendwaler! Oftewel Dwaler 27.5 ‘Feest van Overwinning’!
Wij kijken er onwijs naar uit jullie allemaal weer te zien! Het is echt te lang geleden dat wij samen een mooie Dwaler hebben gemaakt. En wij kijken er natuurlijk ook naar uit om nieuwe Dwaleraars in onze community te mogen verwelkomen!

Dat doen wij dan ook graag bij ons intro-praatje! Dat is voor ons een belangrijk moment om elkaar allemaal even te zien, en te zorgen dat wij allemaal met de neus dezelfde kant op het weekend in gaan. Dit hopen wij rond 19:00 uur te doen, op het dorpsplein!
Jaja, we weten dat sommigen de praatjes wat lang vinden. Maar hey, ze worden elke keer korter! En we benoemen ook elke keer belangrijke info, die nog niet eerder is benoemd.
Wat betreft info die al wél benoemd is; heb je de Facebook pagina niet zo in de gaten gehouden de laatste tijd? Doe dat dan vooral nog even en scroll even terug! Maar de belangrijkste dingen zijn als volgt:

Deze ‘Tussendwaler’ is voor ons een soort ‘Dwaler light’. Het is alweer even geleden, dus we willen vooral even inkomen. We gaan dan ook niet met het plot volle vaart vooruit, maar focussen liever op opnieuw in de Dwaler sfeer komen. Niet dat er geen plot is, zeker wel, maar het zal niet te vergelijken zijn met de vorige editie.

Verder is de ‘hoofd act’ van het weekend het Feest van Overwinning. Dit is het grote feest wat zich op de zaterdag af zal spelen. En dit hebben wij opgezet als een ‘voor elkaar, door elkaar’, dus wij hopen dat zoveel mogelijk mensen er aan bij willen dragen, of lekker meespelen!

Zie ook ons ‘ontwerp document’ over het Feest:
https://www.facebook.com/.../1448.../posts/3177073042612858/

Liefs,

Namens het Dwaler team,

Tom, Henk & Lex
Verhaalleiders van de Dwaler

 
Dwaler inschrijving April editie gestart!
Tuesday, 08 March 2022 15:09
Je kunt je vanaf nu opgeven voor De Dwaler van 29 april t/m 1 mei!

Voor spelers en voor figuranten gelden momenteel verschillende manieren van opgeven, deze zijn hieronder kort toegelicht:

Spelers
Optie 1: Je hebt nog een deelname staan uit 2020.

Deze kun je omruilen voor deelname aan het evenement van 29 april t/m 1 mei 2022. Stuur een mailtje naar  This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it . We gaan dit in onze administratie checken. Als alles in orde is, komt je naam op de inschrijflijst. Je krijgt hier dan een bevestiging van per mail. Hier kunnen een paar dagen overheen gaan voordat je antwoord terug krijgt. We werken voor deze editie niet opnieuw met tickets, deze hoef je dus niet in je mailbox te verwachten.

Stel je hebt nog een deelname openstaan van één van GNS andere evenementen; Terra X of Quon, dan mag je deze ook voor Dwaler inleveren.

Mocht je deze editie niet kunnen, dan heb je ook de mogelijkheid om je deelname nog 1x te bewaren en in te leveren voor de najaarseditie (23 t/m 25 september).

Je hoeft dan niet te mailen, dit kan op een later moment als voor deze editie de inschrijvingen open gaan.

Lukt het je ook niet om de najaarseditie te komen, dan kun je je deelnamekosten terug gestort krijgen. Stuur een mailtje naar  This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it .

Optie 2: Wanneer je geen oude tickets hebt, dan kun je deelname kopen via de GNS webshop: https://www.gamesnstuff.com/tickets.html/larp-events.html

Kampaanvragen via dit formulier https://forms.gle/SDsLFvk2KqQQdv28A

Figuranten
Voor figuranten geldt er momenteel 1 optie. Figuranten met een ticket pre-corona kunnen zich aanmelden via  This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it . We checken je deelname in onze administratie. Als alles in orde is, komt je naam op de inschrijflijst. Je krijgt hier via mail een bevestiging van (je ontvangt geen ticket).

Na een week zullen de verhaalleiders inventariseren of er extra figurant plekken in de verkoop kunnen. Pas dan is het mogelijk deelname te kopen. Daarover volgende week dus meer. Je kunt je nu dus nog niet opgeven als je geen oude figurant ticket hebt.

Ben jij Dwaler figurant en je kunt deze editie niet, maar je wilt de najaarseditie (23 t/m 25 september) wel komen? Stuur dan even een mailtje naar  This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it , dan weten de VL waar ze aan toe zijn deze april editie en dan noteren wij dit alvast vooruitlopend op de volgende editie in september. Mocht je je oude figurant kaartje helemaal niet meer willen gebruiken dit jaar, mail dan naar  This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it , dan krijg je je geld teruggestort.

Met vriendelijke groet,
Lisette

GNS ticket admin
 
Update: Dwaler in april 2022 & meer
Thursday, 03 March 2022 18:00
Hallo lieve Dwaler community,
 
Wij hebben goed nieuws voor jullie! Aankomende april willen wij, na een hiatus van twee jaar, ein-de-lijk weer lekker met jullie gaan Dwaleren! Hoewel wij nog wachten op de vergunning van de gemeente, verwachten wij daar geen problemen. En wij wilden niet langer wachten met het bekendmaken van de datum. Dus zet het weekend 29 april t/m 1 mei maar in je agenda! Het wordt echter niet een Dwaler zoals wij gewend zijn. En ook nog niet Dwaler 28.
…maar wat dan wel?

Tussen-Dwaler
We gaan een kleinschalig weekend evenement organiseren. Dwaler-light, zogezegd.
Dat houdt in dat wij een Dwaler evenement gaan organiseren die voor de teamleden minder tijd en energie kost om te maken en te draaien, zodat wij in een kort tijdsbestek tóch een evenement op poten kunnen zetten!
Wat ook meespeelt is dat het niet alleen voor ons lang geleden is, maar voor jullie ook. Dus de inhoud zal er ook op gemaakt zijn om weer lekker in te komen.
Het wordt dus een wat lichter evenement, met als hoofddoel om weer lekker in de Larp, maar bovenal, de Dwalersferen te komen. En natuurlijk weer met elkaar te kunnen spelen! Dus stof die hosen af, trek je wams uit de uilenballen en plooi je hellepoort, want we gaan weer los!

Inhoud & verhaal
Deze Tussen-Dwaler zal zich afspelen tussen Dwaler 27 en Dwaler 28. Wij geven het nog even geen exacte In Spel datum, want dat moeten wij nog even uitpuzzelen. Maar het speelt zich in ieder geval af ná het Brievenspel, de daarbij horende Tijdslots en eventuele door spelers georganiseerde specials. Vanwege de aard van het evenement zal er geen plot afspelen wat noodzakelijk is om mee te krijgen voor latere evenementen. Mocht het dus zo zijn dat het te kort dag is om te regelen dat je kunt komen, of dat je vanwege gezondheidsoverwegingen liever thuis blijft, dan kan dat. Je kunt deze Tussen-Dwaler missen en niks essentieels missen, zogezegd.
Maar dat betekent niet dat er niets interessants gebeurt! Men zal wel weer in aanraking kunnen komen met de lopende verhaallijnen, om zo weer richting Dwaler 28 te werken. En het is goed mogelijk dat extra interactie ook extra inzichten met zich meebrengt.

Centraal op dit evenement staat een bijzondere gelegenheid. Op de zaterdag viert Lechheim namelijk het Overwinningsfeest. De inwoners van het dwaalbos hebben een week bij kunnen komen, wonden kunnen likken en vooral lijken opruimen. Nu is het tijd om de overwinning te vieren. Dit zullen wij als kapstok gebruiken om allerlei plotjes onder te hangen. Maar er zullen natuurlijk ook ongerelateerde dingen gebeuren. Immers zit het bos nooit stil. (Maar wel allemaal relatief low-key, omdat wij het als team ook rustig aan gaan doen).

Waarom zo kort dag?
Wij begrijpen dat dit erg kort dag is en dat daardoor niet iedereen zal kunnen. Waarom wij pas zo laat iets kunnen bekend maken, heeft met een aantal dingen te maken.
Ten eerste is er achter de schermen nu aan boel aan hand. Enkele lastige dingen, vooral positieve ontwikkelingen, maar bovenal gewoon dingen die veel tijd en aandacht vragen. (Hierover komen wij uiteraard te zijner tijd nog op terug, maar dat is voor later.) Maar ook heeft het Dwaler team lang stil gezeten en merken wij dat wij wat veerkracht kwijt zijn. Dit hopen wij nu terug te vinden, maar het bleek de afgelopen tijd wel lastig. En de laatste reden is natuurlijk alle Corona perikelen, die onduidelijkheid en onzekerheid met zich mee brachten. We moesten eerst kijken wat er allemaal mogelijk was. En dat kostte tijd.

Toegang & kaartjes
Zoals eerder genoemd wachten wij nog op de vergunning. Als die binnen is, zal GNS de verkoop en het omboeken van kaartjes oppakken.
Ook hoe er omgegaan wordt met de eventuele Corona maatregelen die dan nog gelden, zal GNS later laten weten. Mocht er iets veranderen zullen zij jullie ook hoogte houden van wat dat betekent voor toegang en de eventuele protocollen die daar omheen zullen hangen.

Dwaler 28
Jaja, die hebben jullie nog steeds van ons tegoed! En daar hebben wij ook een datum voor! Als alles goed gaat, zowel backstage als met de Corona ontwikkelingen, zal Dwaler 28 ‘Tijd van Gratie’ op 23 t/m 25 september 2022 plaatsvinden.

Collega evenementen
Dit bericht komt nu een dag nadat collega evenement Quon deelde in mei niets te organiseren. Wij hopen dat men de beslissingen niet gaat vergelijken. Wij begrijpen maar al te goed waar het Quon team tegenaan loopt. En zij hebben ook nog eens, met wat gunstige data, maar vooral erg veel veerkracht in moeilijke tijden toch 2 specials en een mooi evenement kunnen draaien. Dus vanuit ons alle lof en support voor hun beslissing.
En het andere weekend evenement dan? Nou, een vervallen vogeltje fluisterde mij in dat daar binnenkort meer nieuws over is. Benieuwd? Hou dan vooral de Terra X pagina in de gaten: https://www.facebook.com/groups/393299750862130

Spread the news!
Niet iedereen is even actief op Facebook. Sommige deelnemers zelfs helemaal niet. Dus het zou ons, en die deelnemers dus, enorm helpen als je het woord wil verspreiden. Gooit het op je groep Discord. Slinger het in je kamp WhatsApp. En schiet die ene afwezige maat een PB. Alvast bedankt!

Tot slot
Heb je vragen? Laat het hieronder weten! Dan doen wij ons best er zo snel mogelijk antwoord op te geven óf het mee te nemen voor onze volgende updates. En laat alsjeblieft zo snel mogelijk weten of je erbij bent of niet! Dat is voor ons heel fijn en handig om te weten. Zodra de vergunning binnen is, weten jullie het direct! Hopelijk zijn jullie net zo enthousiast als wij zijn! En hopelijk zien we een boel van jullie, ondanks dat het zo kort dag is, terug aankomende april.

Liefs, VL Dwaler
 
Dwaler in september 2021 afgelast: bericht van de Dwaler VL
Wednesday, 18 August 2021 00:00
- Uitsluitsel over Dwaler in september 2021 -

Dag lieve community,
 
Zoals beloofd zouden wij dit weekend uitsluitsel geven. Long story short: Ook in september 2021 zal geen volwaardige Dwaler of vervangende Dwaler LARP plaatsvinden.

En de short story long: 
Het was iets langer stil vanuit ons dan wij gewild hadden, en wij nemen jullie daarom graag even mee door het proces van de afgelopen tijd. Het is inmiddels exact een maand geleden sinds GNS deelde dat zij vanuit hun bedrijf wensen geen evenementen te draaien zolang dit met ‘testen voor toegang’ moet. Dit was nieuws waar een boel mensen die graag weer willen LARPen niet op zaten te wachten. Maar dit besluit staat vast.

Na het bericht en alle reacties (hierover zo meer) hebben wij als VL uitgebreid met GNS gebeld. Hier hebben wij het gehad over iedereens kijk op het besluit en de situatie. En hoewel heus niet iedereen het met elkaar eens was op ieder punt, was het voor iedereen wel belangrijk naar elkaar te luisteren, te leren begrijpen en in hun waarde te laten. Daarna is het gesprek achter de schermen naar het bredere team verplaatst. Want voor wij weer vooruit konden kijken naar mogelijkheden, was het belangrijk dat iedereen zich gehoord voelde in deze situatie. Vooral dit gedeelte van het proces duurde even, onder andere omdat GNS ook met hun andere teams in gesprek ging. En hoewel dit dialoog in zekere zin nog loopt, was daarna wel het moment aangebroken om verder te kijken naar de mogelijkheden. Want die waren er in principe wel. Zo staat de gemeente Ommen het toe dat er geLARPt wordt zónder ‘testen voor toegang’. En even leek het er op dat wij die optie zouden verkennen, albeit voor een kleinere ‘tussen-Dwaler’. Dit concept sluimerde al even en wij hadden zelfs al ideeën klaarliggen, voor de zekerheid (wij zijn misschien wat stiller de laatste tijd, maar wij zitten heus niet stil!) Maar dit had de nodige haken en ogen, die zeker niet minder werden toen de corona cijfers na ons gesprek met GNS massaal omhoog schoten en ons land weer op rood kwam te staan.

Uiteindelijk waren er binnen het team, onder onze teamleden, verschillende redenen waarom men zich liever niet wilde richten op een LARP activiteit. Zorgen om de veiligheid, bijvoorbeeld. Of de onvoorspelbaarheid van de situatie, die nu achteruit lijkt te gaan. En natuurlijk de onzekerheid over hoe de maatregelen zich daarop zullen aanpassen. En met Dwaler als ‘eerste’ in het seizoen, is dat toch een lastige gok. Het gesprek duurde even. Daarom duurde het besluit ook even. En helaas is dit voorlopig de conclusie. Je hoeft niet meer ‘just in case’ het Dwaler weekend vrij te houden in je agenda.
 
Dan nog even over de toekomst. Wij lazen in de reacties op het bericht van GNS dat er wel de angst heerste hoe het met de evenementen zou gaan, als Corona nog jaren aanhoudt en ‘testen voor toegang’ de enige mogelijkheid wordt. Ten eerste hopen wij dat dat niet aan orde hoeft te zijn. Maar; mocht het daar toch op gaan lijken, gaan wij zeker geen jaren wachten. En dan willen wij én GNS graag kijken naar oplossingen.

En als laatste wilden wij even stilstaan bij de reacties op het bericht van GNS. Te beginnen bij de gepassioneerde reacties van mensen. Sommigen vlogen direct in de oplossing modus. En een boel mensen sloten zich daar direct bij aan! Dat vonden wij onwijs mooi om te zien. Echt. Het voelt dan ook een beetje suf dat wij daar nu helaas niets mee kunnen. Maar wij wilden het zeker niet voorbij laten gaan zonder shoutout. We see you. En wij waarderen het enorm. En wij hopen dat wij in toekomst op deze passie en inzet kunnen rekenen! Ook hebben wij een boel begripvolle reacties gezien. Wij begrijpen dat het bericht een boel dingen losmaakt en ook dat een boel van jullie het er niet mee eens waren. Maar dat maakt juist de begripvolle reacties extra krachtig. Dan als laatste de reacties waarin ongenoegen werd geuit. Hier kunnen wij heel kort over zijn; dat mag. Iedereen mag voelen wat je voelt. En wij begrijpen ook heel goed waar deze gevoelens vandaan komen. Really. No worries. Maar van sommige reacties zijn wij wel geschrokken. En hierin doelen wij op de reacties binnen álle communicatiekanalen. Wij willen verder niemand specifiek uitcallen. Dat vinden wij ook niet fraai en bovendien niet onze rol. Maar wij willen wel één ding graag kwijt. Wij hebben ons járen ingezet om de sfeer en manier van omgang hier binnen de community te veranderen naar een veilige en gezonde omgeving. Zeker de deelnemers die al 5+ jaar meedoen weten wat wij bedoelen. Dit hebben wij gedaan door zelf ons uiterste best te doen om te laten zien hoe wij willen dat men met elkaar omgaat en al het moois wat wij zien altijd aan te moedigen. En uiteindelijk zijn zo veel mensen daarin mee gaan doen dat wij nu kunnen zeggen; de Dwaler heeft een prachtige community. Wij hebben elkaar helaas al even niet gezien. Maar laten wij dat niet uit het zicht verliezen.
 
...zo, dat was de short story long! 
Wij houden natuurlijk rekening met teleurstelling. Maar hopen ook te rekenen op begrip. Uiteindelijk niet het leukste besluit. Maar wij wilden jullie wel graag duidelijkheid (en wat extra inzicht) bieden.

Liefs, 
Namens het Dwaler team,

Tom, Henk en Siem

 
Dwaler in september 2020 afgelast: bericht van het Dwaler team
Wednesday, 26 August 2020 13:12
Dag lieve Dwaleraars,

Zoals jullie hebben gelezen in de update van Games-N-Stuff, hebben wij onlangs om tafel gezeten om te overleggen. En daar is het volgende uitgekomen:

Helaas zal ook komende september Dwaler 28 niet plaatsvinden.

Hoewel het geen onverwacht besluit is, was het natuurlijk wel een moeilijke om te moeten maken. Wij hebben een aantal redenen voor het maken van deze keuze. Ten eerste zou de 1.5 meter regel betekenen dat wij teveel concessies moeten doen op de LARP ervaring die wij willen bieden, en samen met jullie willen maken. Daarbij zit er ook teveel tijd, energie en liefde in deze editie, om er in te gaan knippen om het werkbaar te maken. En hoewel het vanuit de gemeente mogelijk was om de 1.5 regel tijdens specifiek de gevechten te negeren, voelde het nog steeds niet verantwoord een evenement te runnen tijdens deze pandemie. Wij willen ook geen LARP draaien waarbij men moet kiezen tussen veilig thuis blijven of LARPen en risico lopen. Wij willen dat iedereen zich veilig voelt en er dan ook bij kan zijn. Wij maken het evenement voor jullie allemaal en willen niemand moeten missen omwille van de omstandigheden. Of Dwaler 28 dan in maart/april 2021 plaats gaat vinden? Wij hopen van wel, maar durven dat niet te zeggen. De tijd zal het leren.

De pauze overbruggen:
Het is prima, en ook logisch, als de Dwaler hype een beetje inzakt, maar wij hopen dat de Dwaler na deze lange pauze niet uit jullie harten verdwijnt. Wij zijn heel trots op de editie die wij op de planning hebben en willen deze nog steeds graag voor jullie draaien. Na een lange pauze de boel weer oppakken kan lastig zijn, dus vanuit ons alvast het advies je daarop voor te bereiden. Heb je alles nog scherp? Of begin je al dingen te vergeten? Schrijf ze op! Of kijk nog eens naar de gave foto’s! Wij hebben ook al stapels ‘Verhalen van de Dwaler’ klaarliggen, om t.z.t. iedereens geheugen op te frissen, zodat wij dan hopelijk met zijn allen met Dwaler 28 direct weer door kunnen knallen!

En voor wie dat leuk vindt; blijf vooral doorspelen met het Brievenspel! Alle brieven, en de moeite, tijd en energie die jullie daar in gestopt hebben, zijn zaadjes die op Dwaler 28 kunnen gaan bloeien. En wij gaan ook nog de laatste Bonus Brieven verloten. So stay tuned 🙂


Maar..
..iedereen heeft wel op de huidige datum met koeienletters Dwaler in hun agenda staan. En nu het besluit is genomen dat er geen regulier evenement door kan gaan, gaan wij eventuele vervangende opties verkennen.
Hopelijk kunnen wij iets kleins bedenken en regelen wat wel de wereld van de Dwaler in leven houdt, maar ook verantwoord en met 1.5 meter kan. Dat is best een uitdaging, dus wij doen ook bewust geen toezegging. Maar wij wilden wel graag laten weten dat wij er mee bezig willen. Dus kras de Dwaler nog niet té snel door in jullie agenda’s.
Praktisch:
Hoe zit het met kaartjes en dergelijke? Daarover komt Games-N-Stuff vanzelf met een bericht. Heb geduld, want het is voor hen best een boel regelwerk. Wel willen we alvast benadrukken dat geld wat geïnvesteerd is in een kaartje voor de Dwaler sowieso niet verloren zal gaan. Net zoals dat het voor de afgelaste Dwaler editie van afgelopen maart niet het geval was.

Afsluitend
Super balen natuurlijk. Wij hadden er echt zin in. In het voorzetten van lopende verhalen. En het introduceren van nieuwe. Maar het is niet anders. En wij hopen op jullie begrip. Verder willen wij nog graag benoemen hoe te gek wij jullie als community vinden en hoe gaaf het is om te zien dat ook met deze langere break het actief bleef met de Dwaler. Jullie zijn top. En wij kunnen niet wachten om weer samen een kick-ass LARP met jullie te maken.

Liefs, 
Namens het Dwaler team,

Tom, Henk en Siem
 
<< Start < Prev 1 2 Next > End >>

Page 1 of 2